Nanoteknoloji
Nanoteknoloji eğitimi alanındaki eğitimin temel amacı, mezunu hem ulusal hem de uluslararası iş piyasasında kimya, kimya teknolojisi ve malzeme mühendisliğini bir araya getiren alandaki profesyonel zorlukları karşılamaya hazırlamaktır. Bu alandaki ikinci aşama derecesi, nanobilimin temelini oluşturan disiplinler hakkında sağlam bilgiye sahip olan ve aynı zamanda bu bilgiyi pratikte uygulamak için kritik mühendislik becerilerine sahip olan ve ulusal alanda çalışmalarını sağlayacak olan bu alandaki uzmanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Çalışmalar sırasında öğrenciler nanomalzemelerin tasarımı, üretimi, modifikasyonu ve analizi hakkındaki bilgilerinin pratik uygulama becerilerini geliştirirler. Nanopartikül ve nanomalzemeleri kullanmanın getirdiği tehditler konusundaki farkındalıkları, doğal çevre ve canlı organizmalar üzerindeki etkisine dair farkındalıklarını artırıyor. Öğrenciler matematik, fizik, kimya, biyokimya ve geniş tanımlı malzeme bilimi bilgilerini, nanobilimdeki karmaşık görevlerin ve doğal dünyadaki etkileşimlerin problem çözümünde yararlı bir şekilde geliştirirler. Nanobilim ve nanoteknoloji ve kimya, biyokimya ve malzeme mühendisliğindeki çağdaş gelişme eğilimleri hakkında bilgi edinirler. Öğrenciler, araştırma çalışmalarında ve pratik faaliyetlerinde, deneysel verilere, doğal olayların ve süreçlerin yorumlanmasına dayanan kesinlik ilkesini sistematik olarak kullanır ve sağlam bir şekilde oluşturur. Nanomalzemelerin sentezi, modifikasyonu ve analizi ile ilgili karmaşık mühendislik görevlerinin problem çözümünde kullanılan temel teknikleri, cihazları ve araçları öğrenirler ve kullanmayı öğrenirler. Karmaşık mühendislik problemlerini ve basit araştırma problemlerini çözmek için analitik ve deneysel yöntemleri değerlendirebilir, sınırlarını belirleyebilir ve kullanabilirler. Bir araştırma veya ölçüm pozisyonunda bağımsız çalışma için gerekli olduğu ölçüde İSG ilkelerini bilirler; belirli araştırma tekniklerinin gerektirebileceği tehditlerin değerlendirilmesinde sorumluluk gösterirler ve güvenli çalışma koşulları sağlayabilirler. Deneyler planlamayı ve yürütmeyi, sonuçlarını yorumlamayı ve sonuç çıkarmayı öğrenirler. Amaca uygunluğu ve yeni nanobilim ve nanoteknoloji çözümlerini uygulama olasılığını değerlendirebilecek, mevcut olanlara iyileştirmeler önerebilecek ve bekleyen mühendislik görevlerinin ön ekonomik analizini gerçekleştirebilecekler.
Nanoteknoloji ve nanobilim alanındaki eğitimin kapsamı son derece geniştir ve diğerlerinin yanı sıra elektronik, optik, mekanik, tıp ve eczacılık, çevre koruma, otomotiv ve uçak endüstrisi, kozmetik gibi disiplinlerle ilgilidir. Ev aletlerinin tasarımı ve hatta imalatı. Sonuç olarak, nanoteknoloji ve nanobilim birçok durumda disiplinler arası bir yapıya sahiptir ve kimya bilimleri, fizik, tıp veya biyoloji, malzeme mühendisliği, elektronik ve mekanik alanlarında belirli beceriler ve bilgiler gerektirir.
Bu alanda bir derece alan mezunlar, birçok farklı disiplinde kullanıma uygun önceden tanımlanmış özelliklere sahip nanomalzemelerin tasarımına dahil olabilirler; tıp ve ayrıca nanomalzeme sentezi yönteminin tasarımı, denenmesi ve geliştirilmesinde. Nanomateryal testlerini yardımsız yapabilirler.
Mezunlar, diğer şeylerin yanı sıra çeşitli projeleri tamamlarken edindikleri deneyim sayesinde uluslararası şirketler ve araştırma enstitüleri için çalışmaya hazır olacaklar.