İletişim Yönetimi - İmaj İletişimi
İletişim Yönetimi çalışmaları, mevcut iletişim sistemleri aracılığıyla markaların, kuruluşların ve imajlarının dış ve iç iletişimine kapsamlı bir yaklaşım sunar. Programın mezunları, kuruluşların iletişiminin belirli yönleri ve dış ve iç imajı (reklam, halkla ilişkiler, markalaşma) alanlarında teorik bilgi ve pratik yeterlilikler kazanmış olacaklardır. Ayrıca, yaratıcı endüstriden farklı organizasyon ve şirketlerin çalışma alanları ve yeterlilikleri hakkında ayrıntılı bilgi edinmiş olacaklar. Programın eğitim hedefi, organizasyonel ve marka imajının önemli bir unsuru olarak algılanan tasarımla (aynı zamanda grafikle) bağlantılı yeterlilikler oluşturmaktır.
İletişim Yönetimi çalışmalarının temel özelliği, iletişim, ekonomi, pazarlama ve pazar süreçleri alanında geniş bir yetkinlik yelpazesinin yanı sıra mezunların medya hakkında bilgi edinmeye odaklanmasıdır. Yakın gelecekte, oldukça değişken pazar ve medya ortamı, iletişimin yenilikçiliğine ve yaratıcılığına ve hedefe dayalı yönetime yönelik güçlü bir ihtiyaç ile sonuçlanacaktır. Bu nedenle, bu yeterlilikler, mezunların işgücü piyasasında güçlü bir konum oluşturmalarına ve ihtiyaçlarına sürekli olarak adapte olmalarına olanak sağlayacaktır.
İletişim Yönetimi çalışmalarının eğitim amacı, öğrencilere uygun, etkili ve verimli iletişim ve şirket, kuruluş ve kurumları yönetme tekniklerini ve yöntemlerini öğretmektir. Mezunlar ayrıca iletişimdeki bozuklukları teşhis etme, krizleri tahmin etme ve yönetme becerisi kazanmış olacaklar.
İletişim Yönetimi mezunları aşağıdaki profesyonel alanlarda çalışabilirler:
- Dış müşterilerle işbirliği: danışmanlık, iletişim yönetimi, eğitim (serbest meslek sahibi), kendi işlerini açma (reklamcılık, halkla ilişkiler ve / veya marka ajansı).
- Bir şirket veya kurumda pazarlama, halkla ilişkiler veya iletişim yönetimi departmanında çalışmak
- İşletmelerde, şirketlerde veya kuruluşlarda çalışmak, müşteri ilişkileri sürecini yönetmek.
- Çok kültürlü bir organizasyonda iletişimi yönetmek.
- İç ve dış iletişimi tasarlamak; görsel iletişim sistemlerini tasarlamak ve uygulamak.
- Markalaşma ve marka yönetimi.
- Geniş anlamda yaratıcı endüstriler (reklam ve interaktif ajanslar, sosyal medya, PR ajansları, medya evleri, prodüksiyon stüdyoları vb.)
Mezun aşağıdaki işlevleri yerine getirmeye hazırlanacaktır:
- İşletmeler ve ticari kuruluşlar için iletişim danışmanı;
- Halk için imaj oluşturma danışmanı (politikacılar, gösteri iş adamları);
- Organizasyonlar ve kurumlar için imaj oluşturma danışmanı;
- Çeşitli organizasyonlarda Halkla İlişkiler veya imaj oluşturma departmanı çalışanı;
- İmaj oluşturma ve verimli iletişim koçu;
- Tasarımcı;
- Bir film veya reklam yapım grubundaki çalışan;
- Etkileşimli ajans çalışanı;
- Bilgisayar oyunları ve / veya yazılımları ile uğraşan bir şirkette geliştirici;
- Öz sunum ve müzakere danışmanı;
- Bu uzmanlık mezunu, halkla ilişkiler, reklamcılık, markalaşma, medya ilişkileri ve imaj oluşturma gibi sektörlerde kendi şirketini kurmaya da hazır olacak.
Bu programın mezunları, sosyal iletişim, ekonominin temelleri ve tüketici davranışları hakkında kapsamlı bilgi birikimine sahip olacak ve ayrıca referans gruplarında genel imaj oluşturma ve yönetimi alanını kapsayan geniş proje yeterliliklerine sahip olacaklar.
Etkili ve verimli iletişim tekniklerinin yanı sıra iletişim yeterlilikleri, ekip çalışması ve müzakere becerilerinin oluşturulmasına özel bir vurgu yapılacaktır. Geleneksel ve yeni medyada grafik tasarımla bağlantılı pratik beceriler de öğretim programının çok önemli bir unsuru olacaktır.
VERİLEN BİR PROGRAM / YÜKSEK LİSANS DERECESİNDE MEZUNİYET KRİTERLERİ
Çalışmaların temel içeriğine uygun ve önceden tamamlanmış bir projenin ana sınavı ve savunmasının olumlu değerlendirilmesi
Gerekli belgeler
- Lisans veya Yüksek Lisans derecesi sertifikası
- Lisans veya yüksek lisans çalışmalarından alınan notların / eklerin transkripti
- B2 seviyesinde İngilizce bilgisini onaylayan sertifika
- Pasaport fotokopisi
- Dijital pasaport boyutunda fotoğraf
- Özgeçmiş
- Ön yazı